Ons Experience Centre

Op het centrale kantoor van VodafoneZiggo in Utrecht bevindt zich het Experience Centre. Een plek waar het hogere doel van ons bedrijf tot leven komt: ‘Plezier en vooruitgang met elke verbinding’. Klanten, nieuwe medewerkers, jongeren en vertegenwoordigers van gemeenten en onderwijsinstellingen maken hier kennis met VodafoneZiggo en de inspirerende toekomst die we tegemoet gaan. 

Een hologram dat over ons vaste en mobiele netwerk vertelt. Een 3D-show die de impact van onze technologie toont. En even swingen in een mini-versie van de Ziggo Dome. In het Experience Centre is enorm veel te zien, doen en beleven. Daarnaast is het Experience Centre uitgerust met veelzijdige ruimtes om samen te komen. Kennis delen is dan ook een belangrijke en veelgebruikte functie van deze locatie. 

MEDEWERKERS 

Alle nieuwe kantoormedewerkers beginnen hun carrière bij ons met een bijeenkomst in het Experience Centre, waar ze worden verwelkomd door de afdeling HR en CEO Jeroen Hoencamp. Ze worden dan meteen bijgepraat over het bedrijfsdoel en de waarden van VodafoneZiggo. Datzelfde geldt voor nieuwe winkelmedewerkers, die hier ontvangen worden door de afdeling Retail. 


ZAKELIJKE KLANTEN 

Ook relaties van VodafoneZiggo ontvangen we in het Experience Centre. Zoals B2B-klanten, die aan interactieve sessies deelnemen waarin toekomstkansen centraal staan: waar staat je bedrijf nu, waar wil je naartoe groeien? Klanten kunnen kiezen uit twee inspiratiesessies. De eerste is ‘Smarter Business: inspelen op de kansen van Internet of Things en big data’. En de andere is ‘Digital Workplace: inspelen op de komst van flexibel(er) werken’. 

GEMEENTEN EN SCHOLEN 

Op uitnodiging bezoeken ook afgevaardigden van gemeenten en scholengemeenschappen het Experience Centre. Om VodafoneZiggo te leren kennen, maar vooral om onderling kennis en ervaringen te delen. Veel gemeenten en scholen staan nu eenmaal voor dezelfde uitdagingen. De afdelingen B2B en Public Affairs verzorgen sessies waarin deelnemers onderzoeken hoe zij elkaar kunnen ondersteunen bij moeilijke vraagstukken. 

SCHOLIEREN 

Kinderen genieten misschien nog het meest van alles wat er in het Experience Centre te beleven is. Op de Experience Day die de afdeling Corporate Social Responsibility samen met JINC organiseert, leren scholieren spelenderwijs hoe ze vaardig, veilig en bewust kunnen omgaan met internet en sociale media. Ook komen ze in aanraking met technologie; van een praktisch inkijkje in een wijkkast, tot zelf je eigen game programmeren. Het doel: interesse wekken voor de techberoepen van de toekomst. 

ONTMOETEN EN BEGINNEN 

Al met al draait het Experience Centre om kennismaking. Met vooruitstrevende denkers. Met de technieken en beroepen van de toekomst. Met gelijkgestemden. En natuurlijk met VodafoneZiggo. Ook is het Experience Centre een startpunt. Voor nieuwe carrières, actieve samenwerkingen en vooruitstrevende projecten. En het is een plek om te experimenteren en verwonderen. Een plek waar de toekomst openligt, en waar we die samen gestalte geven. 

Deel deze pagina: