People Planet Progress
Met onze producten en diensten verbinden we mensen met elkaar en hebben we een positieve impact op miljoenen klanten. Die bijdrage leveren we op een steeds duurzamere en inclusievere manier.
Dit zie je terug in de doelen van onze Corporate Social Responsibility-strategie, onder de noemer People Planet Progress (PPP). Voor 2025 willen we onze impact op het milieu halveren én twee miljoen mensen vooruithelpen in de samenleving. Onder toeziend oog van ons Corporate Social Responsibility-team draagt de hele organisatie eraan bij om deze doelen te bereiken.
PEOPLE
Digitale ontwikkelingen brengen veel kansen met zich mee, maar zorgen ook voor ongelijkheid, ook wel de ‘digitale kloof’. VodafoneZiggo streeft ernaar dat iedereen de kans krijgt om volwaardig deel te nemen aan de digitale samenleving. Met onze technologieën en programma’s kunnen we vooruitgang boeken in het leven van kwetsbare groepen en de samenleving als geheel. Impact op deze doelen bereiken we op drie speerpunten:
Zorgen dat iedereen de juiste vaardigheden heeft om deel te nemen aan de digitale samenleving van nu en van morgen
Zorgen voor passende toegang tot digitale producten en diensten voor iedereen
Zorgen dat onze eigen producten en diensten toegankelijk zijn voor iedereen
PLANET
Onze overkoepelende doelstelling is om voor 2025 de CO2-uitstoot in de totale keten (Scope 1, 2 en 3 emissies) met 50 procent te verminderen ten opzichte van 2018. Het restant binnen onze eigen keten compenseren we tot nul. Impact op onze milieuprestaties bereiken we op drie speerpunten:
Milieuvriendelijk werken: We minimaliseren de ecologische voetafdruk van ons netwerk (elektriciteit, fossiele brandstoffen en e-waste) en onze gebouwen (winkels en kantoren)
Duurzame producten & diensten: we verminderen de uitstoot van de productie en het energieverbruik van onze producten en diensten en we gebruiken steeds minder verpakkingsmaterialen
Duurzame mobiliteit: We minimaliseren de ecologische voetafdruk van onze mobiliteit (leasevloot, monteursbusjes, woon-werkverkeer en vluchten)
Progress
Digitale innovaties hebben de mogelijkheid om de samenleving vooruit te brengen, binnen onze organisatie zijn we altijd opzoek naar manieren om de wereld te verbeteren met onze dienste en producten. Binnen onze zakelijke markt hebben we verschillende voorbeelden gezien waarbij onze technologie echt het verschil kan maken om vooruitgang te boeken in verschillende sectoren. Een aantal voorbeelden van deze innovaties zijn:
Op afstand bestuurbare dijken om overstromingen te voorkomen
Goede diagnoses op afstand uitvoeren via 5G in medische noodsituaties
De agrarische sector helpen om irrigatie te verbeteren door waterpijlniveaus, ook onder de grond, in kaart te brengen
Om meer grip te krijgen op onze impact, meten we die op verschillende indicatoren en in relatie tot onze ambitie voor 2025. De inzichten gebruiken we om onze positieve impact op de maatschappij te vergroten en onze negatieve impact op het milieu te verkleinen. In 2022 hebben we nog eens 229.000 mensen in staat gesteld te groeien in de samenleving. Sinds 2020 hebben we in totaal 564.000 mensen geholpen, voornamelijk via ons Online Masters-programma. Daarmee realiseren we 28% van onze ambitie om tussen 2020 en 2025 2.000.000 mensen vooruit te helpen in de samenleving.